21 خرداد 1402 - 07:42
در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

پاسخ مثبت بازار به آزادسازی پول‌های بلوکه شده/ انتظارات تورمی کاهش یافت

پاسخ مثبت بازار به آزادسازی پول‌های بلوکه شده  انتظارات تورمی کاهش یافت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:مدیریت صحیح نقدینگی و آزادشدن بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران پاسخ مثبت بازار را به همراه داشت.
کد خبر : ۱۵۱۶۱۰

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی درباره عوامل تاثیرگذار برکاهش قیمت ارز به خبرنگار ایبِنا گفت: مدیریت صحیح نقدینگی و آزادسازی قسمتی از پول‌های بلوکه شده ایران توسط برخی از کشور‌ها مانند عراق و کره جنوبی پاسخ مثبت بازار ارز را به همراه داشته است.

وی در ادامه اضافه کرد: منابع ارزی با آزادسازی پول‌های بلوکه شده تقویت می‌شود، بنابراین دولت از اختیار بیشتری جهت مدیریت مناسب‌تر شرایط اقتصادی برخوردار خواهد بود، البته دولت باید در نظر داشته باشد که بدون برنامه درست و مدون نه‌ تنها از پول‌های به‌دست‌آمده، استفاده درست نخواهد شد، بلکه به هدر هم خواهد رفت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره تأثیر سفر رئیس‌کل بانک مرکزی و دیدارش با مقامات صندوق بین‌المللی پول نیز اظهار داشت: سفر رئیس‌کل در حفظ و تشدید اتفاقات خوب اخیرتاثیرگذار خواهد بود؛ زیرا با موجی از اخبار مثبت اقتصادی همراه شد و این در حالی بود که تحلیلگران افزایش مجدد قیمت‌ها را مورد پیش‌بینی قرار داده بودند.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: ادامه این تحرکات بین‌المللی سبب خواهد شد تا بازار آرام گیرد و همراه با خروجی کاهش انتظار تورمی پیشروی بهتری داشته باشد. برای مهار گرانی‌ها باید از تمام فرصت‌ها استفاده کرد تا مشکلات اقتصاد کشور و خانواده‌ها کاهش یابد.

رحیمی در این‌ رابطه تأکید کرد: روشن است که راه‌حل مشکل ارز دستوری نیست و باید برای کاهش قیمت از راه‌های فوق بهره برد. همان‌طور که اشاره شد، قسمتی از کاهش قیمت اخیر به عرضه ارز ارتباط دارد، این کار در ادامه نیازمند تدبیر است تا به سرمایه‌گذاری و تولید بینجامد، در غیر این صورت نه‌ تنها مشکلی را برطرف نخواهد کرد؛ بلکه بر آن اضافه هم می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر